100 inlägg - inte illa och ett riktigt bra "föredrag"...

Mamma skriver nu sitt 100:e inlägg (om man räknar in några som farfar skrev i början när vi låg på sjukhuset!) på bloggen och hon känner sig riktigt nöjd med allt vad bloggen har blivit, ett forum att skriva hur jag mår, hur jag växer och hur hon mår, hur hon känner och om allt möjligt samt att få kontakt med en massa vänner (kanske det bästa av allt!).

Tisdagen har varit de andra lik, en promenad och lite pyssel hemma, mamma har fortsatt med gardinbytet idag eftersom hon inte hann klart igår och nu börjar hon bli klar med vardagsrummet (bilder kommer senare) och ska fortsätta med köket när hon får tid.

Kvällen har jag tillbringat själv med pappa eftersom mamma varit med mormor och Annelie på ett föredrag nere på Stadshuset. Mamma kom hem kanonnöjd efter en mycket trevlig och underhållande kväll med Isabelle Halling (Äntligen hemma) på scenen. Hon var kanonduktig på att prata, pratade verkligen ur hjärtat och tiden bara rann iväg. Hon visade massor av bilder på inredning och trender (det var det hon skulle prata om...) men tog även upp några på scenen för att praktiskt bevisa att det inte är så svårt att tapetsera själv hemma. Riktigt, riktigt bra och mycket tips, kom hem med lite olika tapetprover och en hel drös med webadresser att gå in och få inspiration ifrån. Nu vill man ju verkligen ha hus och renovera!!!

2 kommentarer:

Frank och jag sa...

Du kan väl lägga ut adresserna så att vi andra också kan få inspiration? Vad var det för föredrag förresten, var det öppet för alla, kostade det osv?

Anonym sa...

100 inlägg ja det är inte illa... jag tror inte har har fått till så många på ett år:) Jag måste bli bättre på att blogga!