En liten olycka...

Idag på morgonen (lördag)hände en liten olycka, jag råkade spilla hett kaffe på mig. Muggen stod för nära mig så jag fick tag på den och fick det heta kaffet över hela mitt ben. Självklart gjorde det jätteont och jag skrek av förtvivlan länge, länge, helt otröstlig. Som tur var var pappa snabb och satte hela mig med pyjamasen på i kallt vatten. Det gjorde såklart ännu ondare och vi var tvungna att åka till vårdcentralen. Snälla syster Lena kom som ett spjut och hjälpte oss trots att det var lördagmorgon före klockan åtta. Efter otröstligt skrikande och gråtande hela morgonen somnade jag av utmattning i mammas famn när vi var på vårdcentralen och Lena kunde lägga om mitt ben (fullt av stora blåsor) medan jag sov i mammas famn. Väl hemma igen med ett stort bandage på mitt ena ben var jag glad som en solstråle igen och visade upp mitt gamla vanliga humör, tänk vad barn kan koppla bort när de gjort sig illa! Här är några bilder på mitt bandagerade ben!
Jag har mått bra hela tiden och mamma och pappa hoppas att det ska läka bra. I en vecka måste jag ha bandaget sedan får vi se hur det ser ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, stackars dig!!! Hoppas det läker snabbt. Vi får ses ngn dag =)
Kramis Wilma o Olle