Usch vilken hemsk sjukdom...

Morfar och mamma har haft magsjuka.... Hemskare sjukdom kan inte finnas. Man känner sig så otroligt maktlös och helt plötsligt blir man som ett litet barn som bara vill bli ompysslad men ingen vill vara i närheten av en när man ligger där och mår så dåligt!

Värsta biten denna gång var nog att jag inte fick vara med mamma på flera dagar, pappa och jag stod på säkert avstånd från henne och vinkade och jag sträckte mig mot mamma och ville så gärna vara hos henne men pappa höll mig hårt och i efterhand så var väl det tur för pappa och jag lyckades att inte bli smittade. För mamma var det dock väldigt jobbigt att se sin älsklingsskatt stå där och sträcka armarna mot henne men inte få gosa.

Nu är vi i allafall pigga och glada igen och mår hur bra som helst. Jag har fått bada lite i trädgården, gissa om jag gillar att bada, det kanske är det bästa jag vet!!


Det har hänt en del i husrenoveringen också men det kommer bilder från det senare. Nu tänkte vi gå och äta lite varma mackor som håller på att bli klara i köket....

Inga kommentarer: