Julafton på avdelning 44

Julaftonsmorgon började med att jag fick paket på sängen av sköterskorna på avdelningen. Pappa hade gjort mig fin med tomteluva när de kom in på morgonen och jag var på strålande humör...

Vi klev upp och gjorde oss fina eftersom det var jul och jag tyckte pappas slips var särskilt rolig att leka med!

Mamma myser med sin julfina dotter innan det är dags att gå iväg på lungröntgen, tyvärr så missade vi Kalle precis när vi var där borta...

Mormor och morfar kom ner för att fira jul med oss på avdelningen och vi flyttade ut till allrummet där vi dukade upp lite julbord och hade lite julklappsutdelning. Jag var så pass pigg att jag kunde sitta med vid bordet och leka en stund...

Mormor, morfar och jag...
Jag får paket, roligast var nog papperet och snöret.
Julbild på mormor och mig...
Julbild på hela familjen...
Julbilder på mamma och mig...

Morfar och jag leker, jag gillar din näsa morfar...
Mormor har tagit på mig pyjamas och jag börjar bli lite trött.
Fick dock vara vaken en liten stund till och leka med några julklappar jag fått, denna var särskilt rolig som jag fick av morbror och hans familj.
Dags för inhallering och mamma har lärt sig hur man ska göra...Jag drömmer sött efter en, trots sjukhuset, mycket mysig första jul!
Mormor och morfar stannade en stund och drack kaffe och åt ris a´la malta med saftsås på rummet. Därefter myste mamma och pappa framför tv:n och det blev en tidig kväll. Vi hade såklart hellre firat jul hemma med hela släkten men det här blev en bra jul trots att vi låg på sjukhuset, de har ju pyntat så fint på barnavdelningen och vi kände faktiskt julstämningen ändå trots allt.

Inga kommentarer: