Jag växer så det knakar... - måndag 17 december

Idag hade mamma bestämt att vi skulle ha en riktigt lugn och skön dag hemma tillsammans och det har vi haft också. Jag klev upp med pappa imorse så mamma fick sova lite längre och sedan när pappa skulle åka på jobbet fick jag krypa ner under mammas täcke och där somnade vi om och sov en timma till, jättemysigt!



Efter min gröt tog vi sedan en promenad och mamma passade på att gå in på BVC eftersom de har öppna tider på måndagar och onsdagar när man kan droppa in och väga och mäta. Jag vägde 6360 gram och var 65 cm lång och jag följer kurvorna bra!



Efter promenaden hem igen lekte mamma och jag en stund och jag fick mat sedan började jag bli lite trött igen och mamma och jag lade oss tillsammans i sängen och somnade tätt tillsammans och sov nästan 2 timmar!



Såna här härligt sovstunder har mamma och jag aldrig haft tillsammans, jag brukar inte vilja somna tätt tillsammans med varken mamma eller pappa men idag har jag varit så mysig med mamma!!!



När vi vaknade var jag lite smått gnällig och mamma funderar på om jag har lite ont i halsen, för jag hostar en del och grinar till lite när jag ska svälja mat men man kan ju aldrig veta. Jag säger ju inte direkt att jag har ont i halsen mamma!



Pappa kom sedan hem och jag har myst med dem hela eftermiddagen och somnade vid sju som vanligt. Nu ska mamma och pappa dricka lite glögg och skriva julkort, hoppas det blir några fina bilder på mig...

Inga kommentarer: