Resan till Tärnsjö

Mamma och jag har återigen varit ute och rest med tåg, jag blir berest i tidig ålder!! Vi skulle ta tåget ner till Uppsala för att hälsa på Linda och vi längtade sååå för det var så länge sedan vi träffade henne!






Resan gick över förväntan, jag var vaken ganska mycket och satt nöjt och lekte i bilbarnstolen. Tågen var sådana som har dörrarna i markplan så det var superenkelt att kliva på och byta tåg, jätteskönt tyckte mamma som bara kunde rulla över vagnen från det ena tåget till det andra när vi skulle byta i Gävle, det här tåget ska vi åka fler gånger.





Väl framme så hämtade Linda oss och vi passade på att äta inne i Uppsala. Linda ville såklart mysa med mig på en gång!






Efter en bilfärd ut till Tärnsjö där Linda bor åkte pyjamasen raskt på och jag fick leka en stund innan jag skulle sova. Jag somnade direkt i den lånade resesängen och sov jättebra under natten.





Mamma och Linda satt sedan uppe och pratade och hade mysigt framför tv:n innan de kände att de började bli rätt trötta de också och det kommer ju en dag imorgon me´!



Dagen därpå tog vi en morgonprommis i Tärnsjö där vi fick se allt vad Tärnsjö har att bjuda på :) Ungefär som Stöde skulle jag vilja säga, ganska litet och mysigt. Mamma och Linda köpte med sig lite gott fikabröd hem och satte på kaffe när de kom hem. När jag sedan vaknade var jag hur nöjd som helst och skrattade och lekte. Mamma och Linda bestämde att de måste hitta på nåt, de kan ju inte sitta inne hela dagen så de pälsade på sig och tog en sväng till skogen för att ta granris att dekorera Linda och Arvids altanräcke med, jag fick sitta i bärselen och tyckte det var spännande!



Här börjar jag bli en aningens trött...
Efter smyckning av altanen och matning kom så äntligen Frank och Katarina! De skulle inte komma förrän lite senare så mamma och Linda hade inte hunnit förbereda med marschaller och mat som de hade tänkt, men det gjorde ingenting.
Det var så kul att träffa Frank och Kattis igen, det är inte så ofta man ser dem. Frank ville verkligen mysa med mig...
En mysig och god middag bjöds det sedan på bestående av lax med ett täcke av örtsås och till det hemmagjorda klyftpotatis, mmmm...Kattis visade upp selen hon har till Frank, mycket smart måste jag säga och en sådan kan vi tänka oss till Tilde sedan (kommer dock inte ihåg vad den hette, var nåt speciellt!)
Efter middagen blev det nattning för mig och jag somnade som vanligt utan protester och därefter passade mamma på att mysa lite med de andra i soffan. Frank är ju lite större än mig så han orkar vara uppe lite längre.
Men snart nog blev det även dags för honom att sova och liksom mig somnade han snällt i resesängen efter en saga.
När snälla barnen sover passar tjejerna på att ta igen "förlorad tid" genom att snacka skit och dricka glögg och vin och lyssna på julmusik. Under kvällen planerades en julklappsbytning under morgondagen. Den kan ni läsa utförligt och bra om på Kattis och Franks blogg, den bestod i korthet av att vi skulle köpa något svart, platt och hårt (kategorier som vi drog under kvällen). Detta skulle göras på 15 minuter och då skulle det även vara inslaget. Sedan hade vi bestämt vilken som skulle få störst, minst och mittemellanpaketet. Mycket rolig lek som jag hoppas ska bli tradition! Efter många skratt och mycket minnen var klockan sen natt och det var dags att tänka på morgondagen och på två små barn som man vet kommer att vakna tidigt!





Morgonen efter låg vi och drog oss i dubbelsängen allihopa efter att barnen vaknat, det var såå mysigt! Sedan var det frukosttajm och Linda matade Tilde med gröt.








Så här ser man ut när Linda matat... :)


Frank tog hand om Tilde och gungade henne i bilbarnstolen och gav henne nappen medan vi andra fixade i ordning oss för att ta en tripp in till Uppsala.

Väl inne i Uppsala var det dags för lunch och Kattis matade mig och jag mumsade i mig en hel burk med barnmat, har aldrig hänt förut, det måste bero på Kattis vana att mata :)






Frank var så duktig och snäll hela dagen så Linda var tvungen att ge honom en belöning...


...i form av en chokladboll!
När dagen började mörkna och klockan började närma sig sen eftermiddag var det dags för Kattis och Frank att bege sig hem till Stockholm och för Linda, mamma och mig att åka hem till Tärnsjö. Vi tog avsked och kramade om varandra och pussade lite på barnen och satte oss sedan i bilarna.





Hemma i Tärnsjö igen passade Linda på att mysa med mig eftersom vi skulle fara hem morgonen efter.
Jag satt nöjt och myste med Linda och kommer att sakna henne eftersom vi inte träffas så ofta tråkigt nog.
Några underbara dagar tillsammans med nära vänner och det var med vemod Tilde och jag lämnade dem och hoppas att vi ser dem snart igen!! Tack för denna gång Linda, vi kommer igen...


Inga kommentarer: