Helgen som varit...

Fredagen fortsatte som jag berättade innan med fotboll, tittade på pappa och hade sedan en riktig piggelinkväll, ville bara busa, inte sova....

Lördagen firade mamma och pappa 5 år tillsammans så de åkte på en liten picknick och hade jättemysigt, fast det är klart att de saknade mig massor. De var i allafall ute på en liten tripp utan mig och hittade en mysig klippa där de solade och käkade lite medhavd lunch därefter åkte de in mot Sundsvall och köpte med sig pizza upp till Norra Berget och avnjöt den ute i det fria med utsikt över stan och IP där Rod Stewart hade konsert, mycket trevligt. När de kom hem sussade jag så skönt...

Söndagen firade vi mamma, hon fick fika och paket på säng av mig och vi låg länge kvar och myste tillsammans hela familjen. Därefter begav vi oss till stan (Sundsvall) för att köpa lite badrumsinredning eftersom de hade kampanjpriser denna helg samt titta på mamma när hon spelade match mot Njurunda, tyvärr så förlorade Stöde mot ett mycket dåligt Njurunda men om ens ännu sämre Stöde för dagen, trist! Efter matchen skyndade vi hem till mormor och morfar eftersom det vankades middag tillsammans med morbrors familj och gammelmormor Aina. En trevlig kväll med ett mycket härligt väder, riktiga sommarvindar ända in på kvällen faktiskt! När mamma bäddat ner mig efter att jag somnat i hennes famn (Jättemysigt! händer inte så ofta nuförtiden!) for mamma och pappa över till vårt hus och klippte gräset som var väldigt långt, tror vi måste bli bättre på att klippa gräset där trots att vi inte bor där än. Nästa gång ska jag få hjälpa till att klippa för det tyckte jag var jättekul i fredags med morfar!

Måndagen har varit lugn och stillsam hemma med mamma. Lite tvättande och lite lek och bus såklart som varje dag. Middagen åt vi hos morbror som bjöd på grillade hamburgare och sedan vi kom hem därifrån har mamma och jag duschat (pappa är på träning) och nu har jag precis ätit välling och ska sussa... Sov gott alla vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

-Snygg i håret säger slappar Kattis till Linda.
-Ja, hon har det kortare nu svara Linda med magen, med ett leende.
Solen skiner, vi ska snart gå ut o gå fika. Just nu ligger vi på sängen o småpratar. MYSIGT! Nästa gång får du också hänge med. KRAM!