Fredag 31 augusti - återkontroll på sjukhuset

Idag har jag varit på återkontroll på sjukhuset. Jag vägde 4570 gram och hade växt så jag var 56,5 cm lång. Läkaren jag hade på avd. 45 när jag var nyfödd tyckte jag jättemycket om så jag var jätteglad när jag fick träffa honom igen. Han böjde å klämde å kände på mig och berättade för mamma och pappa att allt såg jättebra ut. Sedan har jag haft en heldag på stan med mamma och pappa. Vi kikade på lite varmare kläder till mig och jag fick en tröja, en mössa och två par vantar. På kvällen myste vi framför tv:n i soffan och såg på en film "Jakten efter lycka" med Will Smith och hans son, mamma och pappa blev så rörda av filmen när de nu har mig att de satt och grät lite ibland, en mycket bra film att rekomendera alltså. Jag var rätt trött efter en hel dag ute på stan så jag sov mycket bra natten till lördag.

Inga kommentarer: