Senaste tiden ~ 3 sep - 23 sep

Mamma har varit lite dålig på att skriva nu i några veckor men det beror nog på att jag inte ger henne så mycket tid att göra så mycket på dagarna. Men här kommer i allafall lite smått och gott om vad som hänt den senaste tiden i mitt liv:




Äntligen har jag växt i den söta koftan och mössan som jag fått från skåne...
Den har vi använt jättemycket nu dessa veckor!

Morfar och jag pratar och busar när jag är på besök i Stöde.
Jag har tillbringat mycket tid nu hos mormor och morfar eftersom mamma och pappa spelar fotboll i Stöde båda två, och jag trivs väldigt bra hos dem. De myser och gosar och busar med mig hela tiden och jag älskar uppmärksamheten!









Lördag 8 september, jag har varit på Hudik marknad med mamma och pappa, mormor och morfar. Efter marknaden var vi bjudna hem till mammas faster Ulla och Lennart och kusin Lena så då fick jag träffa dem och självklart ville de hålla mig och jag var på strålande humör, åtminstone en stund hos Ulla.

Fredag 14 september, denna förmiddag var först mammas vän Linda Westerberg och hälsade på oss hemma och sedan promenerade vi ner på stan. Eftersom jag var lite sugen efter all shopping så tog vi en sen eftermiddagsfika på Café Charm och jag passade på att mysa lite med pappa.


Har även hunnit med att växa i mina första jeans, å de satt mycket bra! (Jeansen lånade av kompis Frank)
Mamma och pappa har köpt en musikmobil som sitter ovanför min säng och den gjorde susen, jag sover nu långa stunder i sängen som mina föräldrar är så stolta över. Att den snurrar är kanon, jag blir jättetrött när jag ligger och kikar på laban-spökena när de snurrar förbi och till slut kan jag slappna av helt och somna.
En mysstund med mamma som somnat med mig i soffan. Jag älskar att ligga tätt, tätt, nära mamma!
Lördag 15 september, Mammas vän Katarina och hennes son Frank var äntligen och hälsade på, det har vi längtat efter. Kattis gosade med mig och då ville även Frank gosa som bara dök över mig, inte konstigt så söt som jag är :) (tycker i allafall mamma och pappa!).
Söndag 16 september, jag och mamma var till Vättans-
berget. Hur mysigt som helst, trots att jag sov mest.
Torsdag 20 september, jag och mamma var på EGO på mamma-baby gympa. Mammas vän Linda och hennes dotter Ebba var med, som ni ser var Ebba en aningen nöjdare än vad jag var. Men jag hade varit nöjdare innan under passets gång.

2 kommentarer:

Frank och jag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Frank och jag sa...

Hej Tilde och mamma Anette!
Vad skoj det var att få en liten uppdatering, du är ju söt som snus lilla Tilde och det var så mysigt att hälsa på hemma hos er. I lördags då vi var på stan så hittade jag en liten present till dig som jag var tvungen att köpa, lite speciell så vi får se om dina föräldrar gillar den.

Vilka fina bilder du hade på din sida och du såg ju supersöt ut i Franks jeans. När du växer och blir stor så finns det både ett par Nudie-jeans och ett par Levis som Frank har vuxit ur, om du är intresserad av märkesjeans?! det ska börjas i tid *haha*

Kram och hoppas att ditt humör vänder snart, jag vet hur det är att ha en bebis hemma som aldrig vill ligga själv och som gråter mycket- det tär på en humör!

KRAMAR från oss