Tisdag 28 augusti - Mammas födelsedag

Mamma fyller år idag, Grattis mamma! Pappa och jag gav mamma frukost på sängen och uppvaktade henne med en massa paket. Mamma fick ett stort hjärta av mig som det stod "Världens bästa mamma" på, det blev hon jätteglad för. Det tråkiga med den här dagen var att pappa var tvungen att jobba. Så pappa stack iväg vid halvåtta och då sov mamma och jag vidare en liten stund, det var jättemysigt. Därefter var vi en sväng till BVC för mamma skulle ha något "mammasamtal" tillsammans med vår BVC-sköterska, det gick bara fint. Trodde de skulle väga mig men det gjorde de inte utan jag fick sova lugnt och skönt i bilbarnstolen hela tiden där inne. När vi kom hem ringde "moster" Helén och berättade att de skulle komma och gratulera min mamma idag, mamma hade egentligen bjudit hem lite gäster till imorgon men de kunde inte komma då. Jag blev jätteglad eftersom det innebar att min kompis Emma skulle komma hit. Emma sov först en stund när de kom så då passade Helén på att mysa lite med mig och sedan fikade vi och då vaknade Emma äntligen! Emma och jag pratade och lekte en stund sedan skulle de skynda sig och äta mat eftersom mamma och pappa skulle på träning. Jag var också lite sugen så jag passade på att gnälla lite så mamma (som vanligt) var tvungen att äta med mig i famnen. Under mammas träning den kvällen sov jag hela tiden och även under natten var jag väldigt snäll, det var ju trots allt mammas födelsedag så jag tyckte hon kunde få sova lite extra då :)

Inga kommentarer: