Onsdag 29 augusti - släkt och vänner på besök

Morgonen började med att jag fick ta ett jättehärligt bad, jag var riktigt nöjd i vattnet och tyckte det var skönt att bada för första gången. Därefter gjorde mamma och jag oss iordning. Vi skulle göra oss fina eftersom det skulle komma en massa gäster hem till oss idag. Mamma skulle ha klänningen som hon fick av pappa i födelsedagspresent och jag ville inte vara sämre så jag fick ha den nya klänningen som jag fått av mormor. Mamma och dotter - lika som bär :) Efter att vi gjort oss i ordning så pysslade vi lite, mamma gjorde iordning tårtorna och pappa och jag lekte lite. Vi åkte iväg en sväng på affären för att handla lite och sedan kom de första gästerna. Det var mina kompisar Tristan och Leia med sin mamma Petra som var först hit, jag visade nu mina kära föräldrar att jag trivs som allra bäst när det är fullt med liv och rörelse runt omkring mig. När Tristan lekte som allra bäst och Leia snackade och skrattade som mest då sov jag som en stock.


Därefter kom morbror och Bea med mina kusiner Saga och Linnéa. Och eftersom jag sov så gott så fick de roa sig med sin pappa istället för att leka med mig.







Även Sara och Adde med min kompis Wilma kom förbi, men jag sussade vidare...
Såklart var även mormor och morfar här under eftermiddagen och kvällen. Morfar myste lite med mig men jag bara sov...

Lite senare under kvällen tyckte mamma och pappa att det var en sådan härlig höstkväll så de bestämde sig för att ta en promenad. Eftersom det blivit lite kyligare nu på kvällarna så fick jag för första gången testa att krypa ner i en mysig fleeceoverall, mamma och pappa tyckte jag var så söt att de inte kunde låta bli att ta en bild. Det var underbart svalt och skönt ute och jag fortsatte att sova som en liten prinsessa i vagnen under hela promenaden.









Men när vi sedan kom hem och jag fått på mig pyjamasen då fick mamma och pappa igen för att jag fått sovit hela dagen, varför har de inte väckt mig när det har varit så mycket gäster på besök?! Jag började med att ha en underbar liten mysstund med mamma och pappa i sängen där jag jollrade och skrattade hela tiden men sedan var jag rätt gnällig och när klockan började närma sig morgon då hade jag fortfarande inte sovit en blund och såklart hade inte mamma fått gjort det heller så nästa gång vi har gäster så kommer nog mamma att hålla mig vaken tror jag :)

Inga kommentarer: