Fredag 24 augusti

Det har varit en pysseldag hemma idag, jag har varit med pappa i tvättstugan och sedan sussade jag en stund medan pappa dammsög. På kvällen har jag varit på min första tjejmiddag tillsammans med mamma. Det var en avskedsmiddag för mammas vän Linda som ska flytta till Tärnsjö till sin stora kärlek Arvid. Jag var jättenöjd under tiden vi var på restaurangen, Linda fick mysa lite med mig och sedan sov jag nöjt i min vagn, vilket jag inte brukar göra så ofta. När de andra tjejerna på middagen skulle gå vidare på stan så kom pappa och hämtade mamma och mig så vi kunde åka hem och mysa. Pappa hade då en liten frågestund om vad vi snackat om under kvällen, men jag visste inte riktigt vad jag skulle svara eftersom jag sovit nästan hela middagen. Mamma och pappa tittade sedan på film och jag sov, mamma och jag hade nämligen bestämt att vi skulle se på friidrott senare på natten så jag tänkte att jag skulle passa på att vila lite innan.

Inga kommentarer: