Onsdag 22 augusti - första läkarbesöket på BVC

Idag har jag gått på stan med mamma och mormor. Vi var och köpte present till min mamma som fyller år på tisdag sedan tittade vi på kläder till mig resten av dagen, å jag bara njöt av all uppmärksamhet. Mamma och mormor hade lite svårt att bestämma sig, de vill ju köpa allt som är fint till mig men efter många funderingar och svängar ut och in på olika affärer så fick jag en jättefin tuff klänning och strumpbyxor av mormor. På eftermiddagen var jag på BVC på mitt första läkarbesök. Läkaren klämde och kände på mig, det var inte alls roligt så jag skrek och skrek för att han skulle sluta. Till slut var han äntligen färdig och sa att allt ser bra ut på mig. Jag väger nu 4440 g och är 54,5 cm lång. Mitt huvudomfång har även det växt och är nu uppe i 38 cm, inte konstigt att mina mössor börjar bli för små! När jag hade varit inne hos läkaren fick jag softa lite i kuddpölen i väntrummet, det var skönt att få slappa lite efter allt klämmande, vägande och mätande.
Senare på kvällen såg jag min första landskamp på TV, Sverige-USA, men efter en lång dag på stan så slocknade mamma och jag i soffan. Undra vad som händer imorgon...

Inga kommentarer: