Måndag 20 augusti - Första dagen ensam med mamma

Idag började pappa jobba igen och jag har tillbringat min första hela dag tillsammans med mamma. Jag vaknade med ett leende på läpparna och hade en jättemysig stund tillsammans med mamma i sängen. Mamma fick höra när jag "jollrade" lite för första gången och jag skrattade högljutt åt mammas miner och mysprat med mig. När jag haft en längre vakenstund och bara varit nöjd var jag sedan lite sugen så då fick jag lite "mat" av mamma och sedan somnade jag bums på magen, min favoritsovställning. Efter en så härlig morgon sov jag jättegott i nästan tre timmar och jag tror mamma var rätt nöjd att hon hann äta frukost i lugn och ro och pyssla lite innan jag vaknade till igen. Senare på dagen gjorde mamma och jag en liten utflykt till hennes jobb, hon ville väl dit och visa upp mig för sina kollegor så fort som möjligt antar jag :) Där var det så många som ville titta på mig så jag bestämde mig för att visa upp mitt allra bästa humör och vara helnöjd och glad hela tiden. Klockan rann iväg på mammas jobb och jag började längta mer och mer efter pappa som varit på jobbet hela dagen så vi önskade mammas arbetskollegor en härlig höst på jobbet och skyndade iväg hem så att vi skulle vara hemma före pappa. Väl hemma kom pappa alldeles efter vi klivit innanför dörren så då fick jag mysa lite med
honom för det hade jag saknat hela dagen. På kvällssidan tog mamma och jag en promenad ner på stan för att fika med Linda och Linda och då kände jag att jag sovit så bra hela denna dag så jag passade på att vara vaken och höra på mammas och "Lindornas" skitsnack kring fikabordet. När vi skulle gå hem tyckte jag att mamma skulle behöva lite motion efter allt gott fikabröd hon smällde i sig så jag bestämde mig för att skrika lite på vägen hem i vagnen så mamma skulle få småjogga hela vägen uppför alla backar. Äntligen hemma igen så fick jag sitta lite med pappa mellan alla mina måltider (jag brukar vara rätt sugen på kvällssidan så det blir en del mål mat) för att till slut somna bredvid honom i sängen (på mage såklart!). Jag drömmer sött och hoppas att morgondagen ska bli lika mysig som denna dag.

Inga kommentarer: