Tisdag 21 augusti

Har inte varit riktigt lika nöjd idag, jag har sovit lite dåligt och var därför inte på toppenhumör utan har skrikit en hel del under dagen. Jag vaknade rätt så tidigt imorse och villa snutta lite på mamma, sedan ville jag inte sova mer utan då ville jag vara vaken. Jag fick ligga en liten stund i babygymet som jag gillar, det har jag fått låna av min kompis Wilma. Efter en liten stund där var jag rätt nöjd på det och mamma tog upp mig. Vi myste en liten stund och sedan tänkte mamma att vi skulle gå ner på stan en liten sväng, men det tyckte inte jag var någon bra idé alls så jag såg till så att mamma var tvungen att gå hem med mig igen efter bara en halvtimme på stan (jag vet hur jag ska göra när jag vill hem - nämligen skrika oavbrutet). Väl hemma försökte mamma muntra upp mig med leksaker och sång men jag kände inte alls för det just då, jag ville ju bara bli buren i hennes famn, varför kan hon inte förstå det?! Hon kunde behöva lite armträning så jag såg till att hon fick det (i ca 4 timmar!). När pappa sedan kom hem ilade vi iväg till Stöde eftersom pappa och mamma hade träning båda två. Så fort jag kom in till mormor och morfar började jag känna mig rätt trött igen och beslöt mig för att vara lugn och sova resten av kvällen (förutom några få stunder då jag blev lite hungrig). Mamma har nog haft en lite jobbig dag idag så jag ska försöka vara lite snällare imorgon. Då ska mormor gå på stan med oss och det ser jag fram emot, man kanske kan få något nytt klädesplagg :) Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ikväll när jag träffade dig medan mamma tränade...sov du så gott. Lämnade mormor paketet till dig då?