Frukostbuffé och våffellunch...

Idag har det varit en jättemysig och härlig dag ute i njurunda hos familjen Lindblom. Dagen började med att mamma steg upp före mig och gjorde sig i ordning och packade en väska för dagens tur ut till njurunda. När jag sedan vaknade så fick jag bada och klä mig för att sedan sätta mig i bilbarnstolen och det bar iväg. Väl framme i Njurundabommen gick vi en promenad ner till Lottas konditori och åt frukostbuffé, jag och Leia låg ute i våra vagnar och sov en stund innan vi fick komma in och umgås. Även Vilgot och hans mamma Emma hade kommit för att äta tillsammans med mamma, Petra, Tristan, Leia och mig. Det var jättetrevligt och jättemysigt, det skulle mamma och jag gärna göra om. Efter frukosten promenerade vi hem till Petra, Tristan och Leia och Leia och jag sov vidare i vagnarna ute. Tristan sov också en stund så mamma och Petra hann sitta och umgås lite. När jag och Leia vaknade var vi två jätteglada och underbara små tjejer som bara låg på golvet och myste och lekte under tiden mamma och Petra kikade lite på facebook. När Tristan sedan vaknat var det dags för mig att sova en stund till och jag fick låna Leias säng och somnade nöjt utan att mamma var tvungen att vagga mig till sömn, under tiden jag sov fixade de andra lunch tills pappa Daniel kom hem...

Tristan hjälper mamma Petra att vispa våffelsmet...Mamma leker med Leia...
Pappa Daniel är hemma och Leia får smaka grädde...
Tristan ville ju såklart också slicka grädden från visparna!

En underbar och trevlig dag som vi måste göra om oftare...

Inga kommentarer: