Måndag 19 november

En riktig mysdag hemma med mycket pyssel och lek...

Mamma och jag tog en promenad ner och köpte årets julglögg tidigt på morgonen och som tur var fanns det flaskor kvar, i fredags var de nämligen slut på 2 timmar när mamma skulle köpa men nu hade hon tur. Sån julfantast som mamma är så hör det ju till att ha årets julglögg såklart!

Jag sov ett riktigt långt pass på förmiddagen och mamma passade på och sitta lite vid datorn och att plocka lite hemma. När jag vaknade var jag hur nöjd som helst och fick gröt med plommonpuré och det smakade smaskens! Sedan har mamma och jag lekt hela eftermiddagen i väntan på att pappa ska komma hem, det är så kul när man hör pappa låsa upp dörren att gå och möta honom i dörröppningen och ge honom ett riktigt stort smile! Han blir så glad varje gång och skyndar sig alltid att slänga in väskan så att han sedan ska få leka med mig.

Nu medan mamma sitter här och skriver så matar pappa mig och jag vill bara ha mer och mer mat...

Snart ska pappa tråkigt nog åka iväg på träning och då blir mamma och jag själva igen men men jag ska ändå sova då så det går nog bra. Mamma ska passa på att byta gardiner i vardagsrummet när jag somnat, hon har längtat länge nu till att få börja göra advent snart och sätta upp andra gardiner. Adventsljusstakarna (rättare sagt strutarna och stjärnorna) får hon hålla sig med ett tag till men resten kan hon ju börja med...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! 99 inlägg- ett kvar till 100!!!
Har läst allt du har skrivit och kom på massor att kommentera men det blev så mkt att jag glömt det mesta. I vilket fall som helst så kom jag också ihåg att det kändes mysigt att kunna ha Frank i en barnstol vid matbordet- det började vi med jättetidigt- och jag känner igen det där att man får känna sig som en riktig familj! Vi hade en IKEA stol från början men ångrade att vi inte köpte en tripp-trapp stol (typ en sån som ni har) från början. Den är ju helt suvrän nu. Vi har köpt en begagnad, så ni behöver inte ångra er ni kommer att ha grym nytta av den då Tilde blir större. Hon kan klättra upp på de själv til skillnad motför IKEAS och den är perfekt att stå på då man ska hjälpa mamma att baka m.m. Men en IKEA stol kan ni ju köpa ändå också, den kan ni ha på balkongen till sommaren..Bra att ha två stolar då man får besök också! /Kattis

Anonym sa...

Just det ja, glögg. Måste fixa det imorgon jag med, har sett småflaskorna, ska också beställa. Gud vad vi är lika då det gäller julen, beror nog mkt på vår uppväxt och alla mysiga jular vi haft! KRAM, vad sätter du upp för gardiner förresten?/Kattis igen

Anonym sa...

Åh så du har börjat satt upp julgardinerna! Härligt, då kan jag oxå börja utan att känna mig "galet tidig"... Anders tycker jag e tokig som pratar & planerar så mycket inför julen. Måste va kvinnligt... =) Med det är ju den BÄSTA högtiden på hela året!

Läste att ni kikat på hus i Stöde? Vilket då? Solweig & Alfreds hus eller? KUL!

KRAM