Onsdag 21 november

Fortsatt pyssel för mamma, lite julklappshandel och jag är ju världens underbaraste, snällaste tjej!

Mamma fortsatte greja lite hemma medan jag sov på förmiddan (hon vill bli klar så hon kan ägna tiden åt annat sedan, osså tycker hon att det är roligt oxå) och sedan tog vi en promenad ner på stan för att handla lite julklappar. Mamma har aldrig legat så bra till i julklappshandeln som hon gör i år, måste vara för att det blivit en del svängar ner på stan nu när hon är hemma med mig. Vi hittade några klappar idag med och några presenter till pappa som fyller år till veckan. Vi var på 1891 (mysigaste fiket i stan enligt mamma men inte bästa) och fikade och jag satt hur nöjt som helst i barnmatstolen, en sån från IKEA såklart! Mamma gav mig fruktpuré och jag smaskade på sedan satt vi bara i lugn och ro och myste där och det var helt underbart. Mamma kände för första gången att hon kunde slappna av på stan trots att jag var med och att hon verkligen kunde njuta av att bara sitta lugnt utan att behöva bekymra sig om att jag skulle bli grinig. Vi gick sedan vidare och när jag började känna mig trött tog jag nappen och somnade helt på egen hand när vagnen stod stilla inne i en affär som mamma kikade i och till mammas stora förvåning som inte ens märkte att jag somnade. Mamma var så stolt över sin underbara tjej!

Pappa, mormor och morfar mötte sedan upp oss på stan och vi gick och åt tillsammans för att sedan gå hem till oss och titta på fotbollen. Halvbra match tyckte de andra, själv har jag ingen åsikt om det eftersom jag sov. Mamma satt och slog in paket senare under kvällen och tände ljus och det börjar verkligen kännas som att det är jul snart och mamma njuter...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du pysslar du! Jag har också varit ute i ganska så god tid med julklappsinköp men jag väntar med att slå in dem tills ljusstakarna är uppsatta för att få den riktiga stämningen. Man får inte börja föör långt innan jul för du kan stämningen råka försvinna innan det är julveckan. I vilket fall som helst så har jag ett annat tips för att komma i julstämning: köp veckotidningar med jultema, jag sparar alla från år till år och sedan kan man ligga på kvällarna och bläddra och få en massa inspiration, jättemysigt!

Apporpå Peter Jöback så var ju mamma och jag okcås på hans julkonsert o jag håller med dig till punkt o pricka, så stämningsfull konsert alltså. Jag har som du nog vet, köpt den på DVD också- tittar på den varje jul och får rysningar! Men jag blir också så himla nostalgisk och melankolisk då jag lyssnar på den, tänker på mamma och vad mkt hon betyder för mig och för julen.

KRAM /Kattis

Frank och jag sa...

HALLÅ! Dags att uppdatera, jag är nyfiken på vad ni har för er! Hur går det med huset och sånt.....