Jag saknade mamma och pappa...

Idag var jag hos mormor och morfar en stund när mamma och pappa skulle spela fotboll i Stöde. Mamma och pappa var inte alls oroliga eftersom det har fungerat hur bra som helst tidigare och det gick rätt bra nu också till en början. Morfar tog en promenad med vagnen och jag sov nöjt. Mormor plockade sedan upp mig och jag var glad och lekte med dem på golvet. Men så plötsligt kom jag på: Var är min kära mamma och pappa?! Jag började genast bli ledsen och mormor försökte trösta men ingenting fungerade, det var helt enkelt mamma eller pappa jag ville ha. Det hela slutade med att morfar fick ringa efter mamma och pappa som såklart skyndade sig hem från fotbollen och gissa om jag blev glad av att se dem! Det här var första gången jag verkligen saknat mamma och pappa och visat det ordentligt! (En härlig känsla som förälder att få känna att man är så älskad och saknad och att det bara är mamma eller pappa som duger som tröst!)

Inga kommentarer: