Dop igen - lördag 13 oktober

Då var det återigen dags för att gå på dop, det blir en del dop när det är så många av mammas och pappas kompisar som nyss fått barn. Nu var det min kompis Leia som skulle döpas och denna gång struntade mamma och pappa i att ta in vagnen i kyrkan utan jag fick sitta i pappas knä istället, det var jättekul. Jag skrattade högljutt (så högt som nu jag kan skratta) under hela ceremonin.
Leias bror Tristan hade lite svårt att vara still i kyrkan, det var ju en perfekt lekplats som han aldrig utforskat förut och till slut var pappa Daniel tvungen att hålla i honom för att han skulle vara lugn. Vi andra bara skrattade åt honom, det är så härligt med barn och att de gör som de vill. Han rullade runt på golvet uppe vid altaret och sprang och ropade på alla som var närvarande, snacka om uppspelt, men kul hade han och det är ju huvudsaken!

Mamma Petra och Leia

Efter dopceremonin var det dags för mat och kaffe i församlingsgården och jag var hur nöjd som helst, mamma och pappa kunde koppla av utan att behöva stå och gunga mig hela tiden.

Inga kommentarer: