Nöjd i badet... - Lördag 6 oktober

Lördagsmorgonen började bra, jag som inte riktigt gillat att bada innan visade upp ett strålande humör i badet, undra hur resten av dagen skulle bli?!




Ja, resten av dagen var jag inte så nöjd men mamma och pappa trotsade dock mitt humör och åkte ut till Birsta för att shoppa lite. Lite julklappar i god tid hade de tänkt och det blev några som de tänkt ut innan i allafall. Utmattade efter shoppingen åkte de hem och hoppades på en bättre kväll än den innan och efter mycket om och men fick de mig att somna och då sov jag och sov och sov och sov....

Mamma och pappa kikade på tv och började gruva sig för att flytta mig från vagnen till min säng eftersom det började bli dags för dem att sova. Jag hade nu sovit över fyra timmar i vagnen (mamma och pappa ville inte väcka mig eftersom jag sovit så dåligt under hela dagen utan tyckte att jag kunde få lite hård sömn för en gångs skull) och var då helt utsövd när mamma och pappa ville sova.

Först provade pappa att få mig att sova i min säng men det gick inte! Då provade mamma att få mig att sova i min säng med det gick inte heller!

Och efter ett antal byten och två utmattade föräldrar somnade jag till slut - men bredvid mamma i sängen! Mamma och pappa fick ge upp och jag vann som vanligt!

Inga kommentarer: