Onsdag 10 oktober - Hälsar på i Stöde

En helt underbar natt i Stöde...

För första gången sov jag mycket bra på natten. Jag somnade visserligen inte förrän vid halvett men jag sov sedan ända fram till halvsex, vaknade till och åt och somnade sedan om och sov ändå till nio, detta har aldrig hänt förut och mamma var helt överlycklig för att få sova ordentligt!

Vid nio plockade mormor upp mig och mamma fick ligga kvar och dra sig en timma, det kunde mamma behöva så jag lekte nöjt med mormor och morfar medan mamma låg kvar. Därefter började jag bli trött igen så mormor fick tvätta och klä en trött och gnällig tjej för att sedan gå ut med vagnen för att få mig att sova. Jag somnade men sov rätt oroligt i någon timma medan mamma och mormor åt frukost och gjorde sig klara för dagen.

Vi tog sedan en promenad och jag somnade riktigt hårt, Bea och kusin Linnéa följde med på affären och vi köpte med oss lite lunch och gick hem till "moster" Helén och Emma och hälsade på. Mamma och mormor åt lunch, Helén bjöd på paj och kaffe och jag sov...

Vaknade efter ca 4 timmars sömn (ännu en bra dag sömnmässigt alltså!) och var nöjd en bra stund innan jag började bli sugen. Jag fick mat, kräktes en hel del och var vaken en stund innan mamma lade mig i vagnen igen för att promenera hem till mormor. Kusin Saga kom från dagis och promenerade med oss och Bea (mormor hade gått före med kusin Linnéa). Jag somnade igen och sov i ungefär en timme på mormor och morfars altan.

Vaknade och var på strålande humör, skrattade och lekte med mamma i över en timma innan jag ville ha mat. De två följande timmarna varvades sedan av att jag åt och kräktes om vartannat. Mamma och jag började sedan längta efter pappa och vi bestämde oss för att åka hem. Mormor satte mig i bilbarnstolen och jag somnade, sov sedan nästan hela vägen hem till stan men vaknade av att det vred till i magen och jag kräktes ännu en gång.

Äntligen fick jag träffa pappa som vi längtat så mycket efter och som såklart längtat efter oss! Jag myste med pappa en stund men har sedan haft lite magknip under kvällen. Lyckades dock somna vid mammas bröst till slut och sussar nu sött...

3 kommentarer:

Frank och jag sa...

Kul att det passade, ska bli roligt att se bilder!

Frank och jag sa...

Vaddå inte speciellt, det var ju jättefint gjort och Frank blev himlans glad. Han fick bara ett bilar-paket då han fyllde år och det var lastbilen från mormor så det var ju perfekt att få några fler. Det är ju vad han blir gladast för så det var mitt i prick. Planschen och vykortet sprang han omkring med bra länge och de skulle ligga tillsammans med alla andra bilar-bilar (som vi kallar bilarna från filmen för). Frank blev väldigt glad och lekte med dem och det måste ju vara högsta betyg. KRAM!

Frank och jag sa...

Nu är det dags att uppdatera lite Anette!