Måndag 8 oktober - Ännu en jobbig dag

Snälla sov, snälla sov!!

Så har mamma låtit hela denna dag! Jag har nämligen fortsatt med ännu en jobbig dag och varit gnällig och övertrött hela dagen och vägrat att somna.

Morgonen började med att mamma och jag vaknade rätt tidigt och jag var glad en stund - kort stund! Mamma var jättetrött efter några jobbiga dagar och nätter och jag bestämde mig för att utmana henne och kolla om hon orkade med en dag till...

Vi klev upp och eftersom jag inte var så nöjd så tog mamma en promenad med förhoppningar om att jag skulle somna, jag somnade och sov ca 30 minuter sedan ville jag inte sova mer. Hade sedan en gnällperiod på ca 2 timmar (!!) när jag inte var nöjd någonstans, inte i babysittern, inte på ett täcke på golvet, inte på skötbordet, inte i mammas famn, inte i sängen, inte i vagnen, nä ingenstans var nöjd. Men jag var väldigt trött...

Mamma bestämde sig för att försöka med en promenad igen och jag somnade, mamma var överlycklig och gick hem för att ställa mig på balkongen för att sedan kunna få i sig någon frukost eftersom klockan började närma sig eftermiddag! Mamma hann bara ställa ut mig, göra i ordning frukost och sätta sig vid köksbordet och ta en tugga av mackan så vaknade jag och gissa om jag var nöjd?!

Helt rätt, NEJ!

Mamma slängde i sig frukosten med mig gnällandes i famnen och jag hade sedan ännu en period när jag var vaken och gnällig, dock inte riktigt lika gnällig som innan men ändå inte riktigt nöjd, mamma förstod ju att det var för att jag var trött fortfarande och begav sig ut på ännu en promenad (man borde gå ner i vikt av det här men det syns inte ens på vågen tråkigt nog!!), jag somnade och sov sedan på balkongen i hela 45 minuter!! Vaknade och var ganska glad, mamma lekte lite med mig och tittade frenetiskt på klockan eftersom pappa snart skulle komma hem.

Pappa kom hem och genast var jag mycket nöjdare en stund (mamma tänkte: så typiskt att nu kan du vara glad när både pappa och jag är hemma och kan turas om men när jag är själv då är du som värst, allt för att pappa inte ska tro på hur jobbig dagen varit!). Lekte lite med pappa och tog sedan en promenad med pappa, somnade som vanligt när jag kom ut men väl hemma igen ville jag inte fortsätta sova, pappa gungade och gungade vagnen och ca 1,5 timme senare somnade jag och då somnade jag hårt, sov och sov i flera timmar och det var precis vad jag behövde! Vaknade och åt och somnade sedan om i min säng och mamma trodde att det skulle bli en bra natt med mycket sömn, ack så fel hon hade. Som vanligt vaknade jag ungefär varannan timme och mamma får nog finna sig i att fortsätta vara trött på dagarna...

(Mamma: Nu låter det som att jag är väldigt less och trött på att vara hemma och det är jag ibland men ni ska inte tro att jag tycker mindre om vår Tilde för det, jag älskar henne över allt annat, önskade bara att hon skulle få lite mer sömn och vara lite nöjdare på dagarna.)

1 kommentar:

Frank och jag sa...

Hej mamma Anette. det är ju självklart att vi förstår att du älskar lilla Tilde även fast man blir så himla less på dem ibalnd att man får dåligt samvete men självklart så älskar man dem inte mindre ändå. Jag vet hur jobbigt du har det, Frank var precis likadan och det var många gånger jag grät av ren frustation att han aldrig var nöjd och jag var trött. Snart vänder det. KRAM!