Pappatid...

Idag skulle mamma till frissan och då skulle jag få vara själv med pappa hela eftermiddagen eftersom det alltid brukar ta sån tid för mamma när hon ska klippa och färga håret. Vi började med en lekstund hemma och pappa ville såklart att vi skulle leka med fotbollen, för den var ju verkligen i storlek för mig :)

För stor eller ej, hur som helst var jag i allafall mycket duktig på att leka med den, jag greppade den, jag "kastade" iväg den, vi rullade den till varandra och jag nickade för första gången (pappa skulle kippa upp bollen i mitt knä men med hans teknik så hamnade den mitt på näsan, jag blev inte alls rädd utan mest förvånad).


Efter min lilla fotbollsträning började jag bli trött och pappa vågade inte utmana ödet när inte mammas bröst fanns till hands så han lade mig snabbt i vagnen innan jag blev alltför gnällig och gav sig ut på långpromenad. Åh lång, det blev den! Mamma var hos frissan i 3 timmar och pappa gick med mig i över 2 timmar, jag sov och njöt av att vagnen rullade hela tiden men pappa han frös och tog sväng efter sväng genom köpcentret inne på stan för att värma sig eftersom han glömt vantarna hemma, nåja, det man inte har i huvet får man ha i benen brukar det ju heta...

Det var en mycket lyckad och skön eftermiddag med pappa och jag njöt till fullo...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tilde kommer säkert och bli en ny Marta

Anonym sa...

Tilde kommer säkert och bli en ny Marta