Tisdag 9 oktober - kusinerna hälsar på och jag går på fotboll

Mamma vaknade, trött som vanligt, klev upp utan mig och gjorde sina morgonbestyr. Satte sedan på en kanna kaffe eftersom Bea och kusinerna var på väg för att hälsa på. Kusin Saga hade såklart en hel påse Barbie med sig och hennes första fråga till mamma var:

Sover Tilde, ska vi leka med Barbie?

Just då vaknade jag och gjorde mig hörd ifrån sovrummet. Mamma kom och plockade upp mig, tvättade mig och gjorde mig klar för dagens första aktivitet - lunch på stan. Jag satt sedan och nöjt tittade på när mamma och Saga käkade lite frukost tillsammans (kusin Linnéa och mamma Bea åkte upp på sjukhuset för att undersöka Linnéas "märke" på kinden). Saga undrade sedan ännu en gång:

Ska inte Tilde sova nu?!

Mamma förstod att Saga ville leka och jag började faktiskt bli rätt trött så mamma tog en liten kort promenad och ställde mig sedan på balkongen och det visade sig att mina sömnrutiner denna dag skulle bli allt annat än lik den förra! Jag sov på balkongen och Saga och mamma lekte och pysslade inne. Linnéa och Bea kom hem från sjukhuset och vi promenerade ner till stan och jag fortsatte sova. Mamma, Saga och Bea var på Åhléns och åt lunch, jag fortsatte sova och nu sov även Linnéa. Mätta och belåtna kollade sedan mamma och Bea in utbudet i några affärer och Saga fick en burk med såpbubblor av mamma att leka med. Någon timme senare promenerade vi hemåt och tro det eller ej men jag sov fortfarande!!

Väl hemma och inne i lägenheten började jag vakna till och efter 5 timmars sömn (!!!) var jag nu hungrig som en varg! Efter lite mat var jag hur nöjd som helst och lekte med Linnéa på golvet (eller snarare tittade på när Linnéa kröp omkring). Mamma och Saga fortsatte pyssla lite, bl a gjorde de örhängen av en massa olika pärlor. Efter en timmas "lekstund" skulle sedan kusinerna Saga och Linnéa åka hem med sin mamma Bea och mamma och jag tog en liten promenad, jag sov en timma till och när jag vaknade hade pappa kommit hem. Jag var jätteglad att se pappa och vi lekte en bra stund på skötbordet.

Det hade sedan blivit dags att göra sig i ordning för dagens andra aktivitet - GIF match. Mamma och pappa har tagit med mig på två matcher tidigare och jag är hur nöjd som helst när jag får gå på fotboll (sover som en stock i babybjörnen som vi fått låna av Frank), så även denna gång.

Efter matchen följde mormor med hem till lägenheten och väntade in mamma och mig för att åka med oss till Stöde och kvällen och natten i Stöde skulle visa sig bli mycket bra...

Inga kommentarer: