Sista mamma-barngympapasset

Tråkigt nog var det sista mamma-barngympapasset idag. Efter den första träffen vi var på var jag lite besviken eftersom jag trodde att vi skulle jobba mycket mera tillsammans med våra bebisar men så var det inte utan bebisarna ligger på en matta och tittar på framför mammorna som gympar. Det har i allafall visat sig att det har blivit roligare och roligare med passen och Tilde är så gullig när hon ligger och spanar på alla andra bebisar som låter och leker med leksaker. Tilde har ju inte lekt så bra själv tidigare men eftersom vår älskling greppade några leksaker igår så hade jag till denna gång precis som de andra mammorna packat ner en massa roliga leksaker som hon kunde leka med och det gjorde hon. Sååå kul! Jag tycker det är så läckert när vi gympar och man hör hur någon bebis gnäller samtidigt som några ligger och skrattar och när vi börjar närma oss slutet av passet så är alla bebisar jätteotåliga och ljudnivån är på en helt annan nivå en vid början på grund av alla barnskrik. På nåt sätt har jag tyckt att det varit väldigt skönt med dessa pass eftersom jag där inte behövt känna att det varit jobbigt att Tilde varit gnällig eller skrikig eftersom det alltid varit några andra barn som också varit på det humöret. Så det är trist att de passen är slut nu...


Inga kommentarer: